Autor: Jaroslav Nenadál
Vydavatelství: Management Press, Praha, 2006.
Jedním z principů moderního managementu je i zásada rozvoje vzájemně prospěšných vztahů s dodavateli. Tato zásada je definována jak v souboru norem ISO ř. 9000, tak i v koncepci různých modelů excelence.
Kniha vychází z poznání, že v českém prostředí je uvedený princip jen velmi málo systémově rozpracován do každodenních aktivit organizací a že v praxi jsou vztahy mezi odběrateli a dodavateli často velmi napjaté, nekorektní a zatížené mnohými stereotypy a předsudky. V jednotlivých kapitolách jsou charakterizovány základní procesy managementu partnerství s dodavateli, jako např.:
- uplatňování politiky a strategie vztahů s dodavateli,
- definování požadavků na dodávky a dodavatele,h
- hodnocení a výběru dodavatelů,
- společné plánování a poskytování technické pomoci dodavatelům,
- posuzování vyzrálosti systémů managementu u dodavatelů,
- ověřování shody dodávek,
- společné projekty zlepšování,
- opakované hodnocení výkonnosti dodavatelů,
- komunikace a motivace dodavatelů,
- administrativa v programech partnerství s dodavateli
- postupy zavedení a rozvoje programů partnerství s dodavateli.
Každá z kapitol je vždy doprovázena případovou studií a příklady z praxe, které ilustrují na konkrétních případech obecně platné postupy. Svým pojetím kniha velmi významně překračuje rámce tradičně chápaných procesů nakupování a vytváří základnu pro novou kvalitu vztahů mezi obchodními partnery.
Kniha je určena všem manažerům organizací jakéhokoliv zaměření a velikosti, kteří se podílejí na rozvoji systémů řízení, včetně rozvoje procesů nákupu a dodávání.